Usein kysyttyä

Sarjaliput ja Lippupaketit

Mistä voin ostaa lippupaketteja?

Lippupaketteja myydään kummassakin teatterissamme Kinopalatsilla sekä TRIO123:sessa. Liput voi ostaa paikan päältä.

”Lippupaketit” –osioista löydät myynnissä olevat tuotteemme.

 

Minulla on vanhentuneita sarjalippuja, voiko niitä käyttää?

Sarjalippujen edullinen hinta perustuu määräalennukseen sekä rajoitettuun käyttöaikaan. Sarjaliput ovat voimassa ostopäivästä puoli vuotta. Tämän jälkeen lippuja ei voi käyttää, eikä niitä voi lunastaa tai vaihtaa. Ole siis tarkka voimassaolopäivästäsi!

Olen ostanut Finnkinon sarjalippuja, käyvätkö ne Kotkassa ja voiko niitä ostaa teiltä?

Meille Kotkaan ei käy Finnkinon sarjaliput eikä niitä voi ostaa meiltä. Kotkan Leffoilla on omat lippupaketit, näet ne ”Lippupaketit ” –osiosta. Kotkan Leffojen lippupaketit käyvät täällä Kotkassa Kinopalatsiin sekä TRIO123:een.

Mistä tiedän, onko ostamani sarjalippu 3D vai 2D –näytöksiin? Mitä tarkoittaa lisämaksu?

Sarjalippujen yläreunasta löydät seuraavan tekstin:

X SARJALIPPU (arvo€) = 2D sarjalippu

X 3D SARJALIPPU (arvo€ ) = 3D sarjalippu

Ostohetkellä henkilökuntamme opastaa lippujen erovaisuuksista. 2D sarjaliput on tarkoitettu tavallisiin 2D elokuviin ja 3D sarjaliput on tarkoitettu 3D näytöksiin. Näin käytettyinä et joudu maksamaan lisämaksua. Lisämaksu tulee, jos käytät 2D sarjalipun 3D elokuvaan. Lisämaksu määräytyy elokuvan normaalin lippuhinnan ja käytettävän 2D sarjalipun arvon erotuksesta. Esimerkiksi:

2D sarjalippu (arvo 8,00€) ‡ 3D näytös (12,00€) = 4€ lisämaksu / lippu.

Jos käytät 3D sarjalipun tavalliseen näytökseen, et joudu maksamaan lisämaksua. Myöskään sarjalipuista ei hyvitetä rahaa, jos sarjalippu ylittää näytöksen arvon. Suosittelemme käyttämään 2D sarjalippuja tavallisiin näytöksiin ja 3D sarjaliput kolmiulotteisiin näytöksiin.


Lippujen varaus

Milloin lippuja voi varata?

Elokuvaohjelmisto vaihtuu aina perjantaisin. Uuden elokuvaviikon (pe-to) lippuja pääsee varaamaan saman viikon maanantaista alkaen noin kello 12.00

Olen varannut liput netin kautta, miten pitää toimia?

Varauksesi on voimassa näytöksen alkuun saakka. Kassalla löydämme varaamasi paikat nimen perusteella, jolla varaus on tehty.

Tein itselleni nettitunnuksen. Varausjärjestelmä kysyi minulta osoitetietoja ja puhelinnumeroa, tuleeko minulle nyt mainospostia?

Emme luovuta mitään asiakastietoja kolmansille osapuolille. Myöskään meiltä ei tule mainospostia nettitunnuksen tehneille asiakkaille.

Onko pakko varata lippuja etukäteen?

Ei ole pakko, mutta suosittelemme varausta nettisivujen kautta. Varaamalla liput etukäteen varmistat paikkasi kyseiseen näytökseen. Myös kassalla asiointi sujuu nopeammin, kun varaus on tehty etukäteen.

VIP saliin kannattaa ehdottomasti varata liput, koska salissa on vain 22 paikkaa . Usein näytökset ovat loppuunmyytyjä kyseiseen saliin.

HUOM! Uusien varausten vastaanottaminen päättyy tuntia ennen näytöksen alkua! Myös puhelimitse!

 

Joudunko maksamaan varaamani liput, kun en tullutkaan näytökseen?

Et toistaiseksi. Kuitenkin olisimme kiitollisia, jos peruuttaisit varaamasi paikat HETI, kun tiedät, ettet pääsekään tulemaan. Näin voimme myydä paikat tarvittaessa muille asiakkaille.

Lunastamattomat liput POISTUVAT varauksesta välittömästi, kun elokuva on alkanut. Silloin varaus ei ole enää voimassa ja ne myydään toisille asiakkaille tarvittaessa. Kannattaa siis tulla myös ajoissa paikalle!
JOS ELOKUVAREISSUNNE PERUUNTUU YLLÄTTÄEN, VOITTE MYÖS SOITTAA TAI LAITTAA TEKSTIVIESTIÄ TEATTEREIDEN OMIIN PUHELINNUMEROIHIN PAIKKOJEN PERUUTUKSESTA! TÄLLÖIN PÄÄSEMME VAIVATTA MYYMÄÄN VAPAUTUNEET PAIKAT MUILLE ASIAKKAILLE.

Peruutuksen ohjeet löydät INFOSTA ”Lipunvaraus” –osiosta.

Tarvitseeko minun jonottaa, kun olen varannut liput etukäteen?

Kyllä, varatut liput lunastetaan samalta kassalta kuin varaamattomatkin. Jos käytte lunastamassa paikat etukäteen, vältytte jonottamiselta.

Minulla on jo tunnukset nettivarausohjelmaan, mutta en pääse kirjautumaan tai olen unohtanut salasanani. Mitä teen?

Jos tunnuksesi ei jostain syystä toimi, voit tehdä kokonaan uudet tunnukset ja käyttää niitä samaan tapaan kuin ennenkin. Ilmoitathan kassalla mikäli olet joutunut tekemään toiset tunnukset, niin voimme poistaa aikaisemmat.


Oheistuotteet

Saako elokuviin tuoda omia eväitä?

Kyllä kohtuudella. On tiettyjä tuotteita ja asioita, joita salin puolelle ei kuitenkaan saa viedä: pikaruoka, jäätelöt ja alkoholi. Henkilökuntamme tarkistaa ennen näytöstä reput ja muovikassit. Myöskään kameroita tai videokuvauslaitteita ei saa saliin viedä.

Sisältävätkö popcornit maitoa? Onko popcornit tehty voissa?

Popcornit eivät sisällä maitotuotteita. Popcornien valmistukseen käytetään kasviöljyä sekä voin makuista suolaa, mutta suolakaan ei sisällä maidon osia.

Minulla on keliakia. Voinko syödä pekoni tai hapankerma snackseja?

Snacks tuotteet sisältävät vehnäjauhoa, joten keliaakikko ei voi näitä tuotteita syödä sen sisältämän gluteenin vuoksi.

Onko teattereissanne popcorn mausteita?

Molemmista teattereista löytyy mausteteline, josta löytyy voin maku, hapankerma & sipulin maku, tacon maku sekä juuston maku. Voit lisätä mausteita ostamiisi popcorneihin maksutta.


Elokuvateatterin käytännöt

Milloin lippukassa on auki? Oletteko koskaan päivällä avoinna?

Lippu kassa aukeaa viimeistään puoli tuntia aiemmin, kun päivän ensimmäinen näytös on alkamassa. Näet mm. nettisivuiltamme näytöksien alkamisajat kummastakin teatterista. Viikonloppuisin ovet aukeavat usein aiemmin myös päiväsaikaan.

Kauanko ennen näytöksen alkua kannattaa tulla paikan päälle?

Lipunmyynti aukeaa viimeistään puoli tuntia ennen näytöstä. Kannattaa tulla siis ajoissa paikalle, jotta välttäisimme elokuvien myöhästymisen.

Voit myös lunastaa liput aiemmin, jolloin pääset suoraan jonon ohitse eikä sinun tarvitse jonottaa, ellet osta oheistuotteita.

Liput voi ostaa kummastakin teatterista niiden aukioloaikoina mihin näytökseen tahansa.

Olen tulossa lasten kanssa elokuviin, näkevätkö lapset Kinopalatsin parvelta?

Pienimpien lasten on parempi katsoa näytöstä alakerrasta, jotta he voivat ottaa itselleen koroketyynyt näytöksen ajaksi (1 kpl/ lapsi). Turvallisuuden takia näitä tyynyjä EI saa viedä parvelle ollenkaan. Alakerrassa on WC:t käytössä koko näytöksen ajan.

Olen ostanut lipun etukäteen näytökseen, mutta sairastuin. Pystynkö vaihtamaan lippua toiseen näytökseen?

Kyllä, mutta sinun on HETI ilmoitettava teatteriin ja säästettävä lippu. Vain lippua vastaan voimme hyvittää tai vaihtaa suoraan tulevaan näytökseen.

Mitä kautta poistuminen tapahtuu nykyään elokuvateattereista? Joskus aikoinaan poistuttiin takakautta.

Kinopalatsin poistuminen tapahtuu pääoven kautta, josta tullaan sisään. Takakautta poistuminen ei ole enää mahdollista.

Triolla myös pääovista, josta tullaan sisään.


Ooppera- ja Balettinäytökset

Voiko ooppera ja balettinäytöksiin käyttää sarja-/vapaalippuja?

Ei. Ooppera ja balettinäytöksiin ei voi hyödyntää Kotkan Leffojen sarja-/vapaa- tai joululippuja. Kyseisiin näytöksiin ei myöskään voi hyödyntää alennuksia. Lipun hinta on 23€ / henkilö.

Onko ooppera ja balettinäytöksiin varattava liput ennakkoon?

Kyllä ehdottomasti viimeistään näytöstä edeltävänä päivänä klo 18.00 mennessä,  jotta osaamme tilata leipomosta oikean

määrän väliaikatarjottavia jokaiselle katsojalle!


Löytötavarat

Olen hukannut / unohtanut teatteriin omaisuuttani. Mitä teen?

Otamme talteen jokaisen tavaran, jotka löydämme salien siivouksessa. Löytötavaroita säilytetään molemmissa teattereissa, muistathan kuvata tarkkaan tavaran ulkonäön, jonka olet hävittänyt, jotta osaamme etsiä oikeanlaista hansikasta/hattua/sateenvarjoa yms.

Arvotavaroiden löytyessä yritämme mahdollisimman nopeasti selvittää omistajan ja soittaa hänelle henkilökohtaisesti. On siis tärkeää, että asiakastietosi ovat ajankohtaiset järjestelmässämme!


Muuta

Miten voisin saada itselleni leffa-aiheisen julisteen tai banderollin?

Teatterin henkilökunta ei ota enää juliste/banderolli/ständi varauksia mahdollisten päällekkäisvarausten takia.

Voit nettisivuiltamme tarkistaa, että kun kyseinen elokuva on poistunut ohjelmistostamme, voit tulla teatterille kyselemään onko jäänyt julistetta tai vaikkapa banderollia haluamastasi elokuvasta.

Miten voin saada etukäteen tietooni tulevia elokuvia tai tulevan viikon ohjelmistoa?

Liittymällä nettisivujen kautta Kotkan Leffojen sähköpostilistalle saat aina sunnuntaisin tai maanantaisin sähköpostin, jossa on tulevan viikon ohjelmisto sekä ajankohtaiset tarjoukset. Voit myös milloin tahansa erota sähköpostilistalta nettisivujemme kautta.

Haluaisin varata yksityisnäytöksen VIP saliin syntymäpäiviä varten. Kuinka se tehdään?

Yksityistilaisuudet on aina varattava toimitusjohtajamme Tero Lindqvistin kautta. Otathan yhteyden ajoissa (vähintään 2 viikkoa etukäteen) puhelimitse numerosta 0408362898. Mietithän valmiiksi päivän ja kellon ajan, tahtomanne elokuvan ja henkilömäärän valmiiksi.